Detalii despre munca in Germania

Detalii despre munca in Germania

Detalii despre munca in Germania, descrierile posturilor si cerintele fiecarui job pot fi gasite pe aceasta pagina. Pentru mai multe detalii ne puteti scrie aici.




Descrierea posturilor din Germania

Posturile oferite sunt în centre de îngrijire bătrâni din regiunea de nord a Germaniei - Ostfriesland cu o capacitate între 40 și 90 de pacienți.
La locul de muncă trebuie să aveți un echipament de culoare albă (Pantofi albi închiși sau saboți, pantaloni albi, tricou alb ).
Majoritatea angajatorilor nu pun la dispoziție acest echipament.


Contractul dumnevoastră de muncă în Germania

Majoritatea companiilor germane oferă un contract de muncă pe termen nelimitat cu o perioada de proba de trei luni. Excepție fac zonele turistice din domeniul gastro-hotelier unde se fac angajări
pe sezon din luna martie pana in noiembrie.
Contractul de munca se semnează la venirea dumneavoastră, direct cu angajatorul german.

Actele necesare pentru angajare

Actul de identitate.
Diploma de absolvire a școlii de asistent medical tradusă în limba germană și legalizată.
Pentru persoanele care au mai muncit pe teritoriul Germaniei este necesară  prezentarea numărului de impozit (Steuernummer) și numărul de asigurări sociale (Sozialversicherungsnummer).
Aceste numere de identificare sunt unice ce se primesc o dată în viață fiind eliberate de ministerul finanțelor germane.

Recunoașterea diplomei de asistent medical în Germania/Diplom Annerkennung

Pentru a obține recunoașterea diplomei dumneavoastră de asistent medical pe teritoriul germaniei este necesar mai întâi să fiți angajat cu un contract de muncă legal la o instituție sanitară sau un centru de îngrijire persoane vârstnice și să figurați cu o adresă în Germania prin dovada de la primăria unde ați fost înscris/ă. Totodată în funcție de nivelul de limbă germană pe care îl vorbiți, angajatorul vă va înscrie la o școală germană de limbă unde veți absolvi un prim test. Pe lângă cele menținonate mai sus ar trebuit să absolviți și școala de limba germană cu calificativul B2. Până la dobândirea certificatului de B2 ,angajatorul german vă va angaja pe postul de asistent medical în perioadă de recunoaștere cu un salariu mai mic, care este în funcție de angajator între 2.100,00 și 2.400,00 de Euro făcând parte din nivelul de limbă germană pe care îl vorbiți.

Lista documentelor necesare pentru recunoașterea diplomei de asistent medical

Cerere tip în limba germană.
Diploma de absolvire a școlii de asistenți medicali tradusă și legalizată în limba germană.
Certificatul de limbă germană nivel B2 la o școală autorizată din Germania.
Certificatul de conformitate a diplomei tradus și legalizat.
Declarație pe proprie răspundere că nu aveți dosar penal tradusă și legalizate în limba germană.
Adeverință de la instituția la care lucrați în care să fie menționat că aveți un contract de muncă cu funcția de asistent medical în perioadă de recunoaștere.

Procedura de salarizare

Majoritatea angajatorilor germani efectuează ștatele de plată ale angajaților la firme de contabilitate externe, unde se calculează și eliberează ștatul de plată individual.
Salariul se plătește între 01 și 12 ale lunii, data exactă fiind diferită în funcție de angajator.
Salariul dumnevoastră se plătește o dată pe lună numai prin virament bancar.
Pentru plata salariului dumneavoastră este necesar să deschideți un cont în euro în Germania.
Contul la bancă se poate deschide numai prin prezentarea actului dumneavoastră de identitate, împreună cu dovada de la primăria orașului unde figurați cu adresa din Germania.

Programul de lucru
Se lucrează în schimburi de dimineață sau după amiază 38,5 ore pe săptămână.
Posibilitatea de a efectua ore suplimentare.

Orele suplimentare și sporurile de salariu

Se plătesc cu o lună decalat.
De exemplu orele suplimentare realizate în luna ianuarie se vor plăti imediat cu salariul încasat pentru luna februarie la începutul lunii martie, deci salariul luat la începutul lunii februarie va fi reprezentat de munca realizată în luna ianuarie fără orele suplimentare, urmând ca la începutul lunii martie să se încaseze acele ore suplimentare din ianuarie.

Cerințele postului

Responsabilități pentru îngrijirea curentă și supravegherea pacientului:

Identificarea problemelor de îngrijire curentă în funcţie de nevoi.
Stabilirea priorităţilor, elaborarea şi implementarea planului activităţilor de îngrijire ale pacientului conform rolului autonom şi delegat.
Asigură şi participă la îngrijiri generale pentru toaletă, schimbarea poziţiei în pat, dezbrăcarea şi îmbrăcarea, servirea la pat, schimbarea lenjeriei ori de cate ori este nevoie.
Monitorizarea, consemnarea şi raportarea valorilor funcţiilor vitale, vegetative ale pacientului (temperatura, puls, TA, respiraţie, diureza, scaun, vărsături, expectoraţie, greutate corporală, talie) în foaia de temperatură.
Supravegherea comportamentului pacientului.
Participarea la vizita și contravizita medicală notând recomandările făcute de către medic în caietul de vizită al secţiei/compartimentului cu privire la îngrijiri medicale.
Informarea medicului curant /medic de gardă despre modificarea stării pacientului ori de câte ori este nevoie.
Monitorizarea, consemnarea şi raportarea către medicul curant/de gardă, a apariţiei de manifestări patologice, reacţii secundare ale substanţei medicamentoase administrate.

Responsabilități pentru alimentația pacientului

Cunoaşte principiile generale ale hidratării şi alimentaţiei pacientului.
Cunoaşte obiectivele şi tipurile de regimuri dietetice.
Cunoaşte clasificarea regimurilor după compoziţie, consistenţă, temperatură, orar de administrare, acţiune asupra ph–ului, rezultate terapeutice şi reziduuri.
Cunoaşte necesarul alimentar şi instituie măsurile de ordin general pentru hidratare şi alimentare, conform indicaţiilor.
Cunoaşte orarul şi distribuirea meselor, a alimentelor, în funcţie de starea generală şi particulară a pacientului (alimentare artificială, pasivă, activă).
Efectuează bilanţul hidroelectrolitic.
Comunică modificările electrolitice medicului curant/medicului de gardă.
Educă pacientul şi familia în privinţa regimului alimentar prescris de medic (ex. restricţiile alimentare), obiectivele regimurilor dietetice si conduita alimentară.

Responsabilități administrative pentru asistenții medicali

Asigură măsurile de securitate şi intervenţie ale secţiei pentru evitarea oricăror incidente, accidente: aparatură şi utilaje medicale, utilaje electrice, sursele de gaz metan, sursele de oxigen, substanţele dezinfectante, incendii şi calamităţi naturale.
Răspunde de evidenţa, consemnarea şi păstrarea rezultatelor, investigaţiilor în foaia de observaţie a pacientului.
Răspunde de corectitudinea datelor pe care le înregistrează în foaia de obsevaţie a pacientului, raport de serviciu sau în alte documente.
Răspunde de predarea/preluarea substanţelor medicamentoase scrise pe condică prin distribuirea integrală conform prescripţiei.
Răspunde de completarea fişei de decont a substanţelor medicamentoase.
Răspunde de materialele sanitare şi materialele consumabile prin utilizare judicioasă consemnată în registrul de evidenţă, aparatul de urgenţă, atunci când este cazul şi în fişa de decont.
Asigură şi răspunde de păstrarea şi utilizarea instrumentarului a aparaturii din dotare, a inventarului moale şi mobilierului existent.
Supraveghează şi controlează ordinea şi curăţenia din sectorul unde îşi desfăşoară activitatea.
Sesizează apariţia defecţiunilor apărute la instalaţiile sanitare, electrice, de gaz, termice de oxigen în vederea remedierilor.
Participă şi îndeplineşte obligaţiile privind gestionarea deşeurilor rezultate din activitatea medicală pentru colectare, ambalare, etichetare şi transport la punctul de colectare.
Supraveghează şi controlează modul de desfăşurare a vizitei aparţinătorilor conform regulamentului de ordine interioară.
Supraveghează şi coordonează activităţile desfăşurate de personalul din subordine.
Efectuează şi comunică evidenţa zilnică a pacienţilor.

Contractul dumneavoastră de muncă în Germania

Majoritatea companiilor germane oferă un contract de muncă pe termen nelimitat cu o perioadă de probă de trei luni, cu excepția zonelor turistice din domeniul gastro-hotelier, unde angajările se fac pe sezon începând cu luna martie și până în noiembrie.
Contractul de muncă se semnează la venirea dumneavoastră ,direct cu angajatorul german.

Actele necesare pentru angajare

Actul de identitate,
Diploma de absolvire a școlii de gastronomie, pentru candidații care optează pentru postul de ajutor șef de sală sau șef de sală,
Pentru persoanele care au mai muncit și înainte pe teritoriul Germaniei, este necesară atât prezentarea numărului de impozit ( Steuernummer ), cât și a numărului de asigurări sociale ( Sozialversicherungsnummer ). Aceste numere de identificare sunt unice și se primesc o data în viață, fiind eliberate de ministerul finanțelor germane.

Procedura de salarizare

Majoritatea angajatorilor germani efectuează ștatele de plată ale angajaților la firme externe de contabilitate unde se calculează și eliberează ștatul de plată individual.
Salariul se plătește întotdeauna între 01 și 12 ale lunii, data exactă fiind diferită în funcție de angajator.
Salariul dumnevoastră se plătește o dată pe lună, fiind transmis numai prin virament bancar. Pentru plata salariului dumneavoastră este necesar să deschideți un cont în euro în Germania. Contul la bancă se poate deschide numai prin prezentarea actului dumneavoastră de identitate, împreună cu dovada de la primăria orașului unde figurați cu adresa din Germania.

Programul de lucru

Se lucrează în schimburi de dimineață sau de după masă în funcție de angajator. Între 176 și 194 de ore pe lună cu posibilitatea de a efectua ore suplimentare.

Orele suplimentare și sporurile de salariu

Se plătesc cu o lună decalat. De exemplu orele suplimentare realizate în luna ianuarie se vor plăti o dată cu salariul încasat pentru luna februarie la începutul lunii martie. Deci salariul luat la începutul lunii februarie va fi reprezentat de munca realizată în luna ianuarie fără orele suplimentare, urmând ca la începutul lunii martie să se încaseze acele ore suplimentare din ianuarie.

Cazarea dumneavoastră

Cazarea fiecărui angajat se asigură de către angajatorul german contra cost. O cameră de personal poate fi ocupată de una sau două persoane în funcție de angajator. Camerele variază între 160 € și 350 €. La suma de 350 € sunt garsoniere single cu bucătărie și baie unică. Lumina căldura și alte costuri sunt incluse în preț.


Detaliile funcțiilor de ospătari

COMMIS DE RANG
Salariul 1.680,00-1.850,00 Euro brut.

Cerințe minime pentru ocuparea postului:
Limba germană minim A2,
Experiență în gastronomie minim 3 luni în servirea clientului.

Atribuții:

Commis de Rang lucrează la instrucțiuni, este responsabil pentru Mise en Place la postul său, face tot serviciul, acoperă masa și este de asemenea responsabil pentru rezervele de șervete de masă și de tacâmuri. În plus, Commis de Rang transmite comenzile către bucătărie și îi asistă pe Demi Chef de Rang și pe Chef de Rang în activitățile lor.

DEMI CHEF DE RANG
Salariul 1.920,00-2.150,00 Euro brut.

Cerințele minime pentru ocuparea postului:

Limba germană minim B1,
Diploma absolvirii școlii de gastronomie,
Experiență în gastronomie minim 1 an în servirea clientului în domeniul gastro-hotelier.

Atribuții:

Demi Chef de Rang este subordonat în calitate de adjunct al postului de șef de sală de conducere și superior în ierarhia de servicii pentru Commis de Rang. El primește oaspeții, face recomandări și primește ordine. Dacă restaurantul respectiv nu are somelier, Demi Chef de Rang preia această poziție și face recomandări pentru vin. Împreună cu Chef de Rang și Commis de Rang, Demi Chef de Rang așează tacâmurile, servind pâine, băuturi și mâncare la masă. În plus, filetarea, sculptura și flambarea fac parte din slujba sa.

CHEF DE RANG
Salariul 2.200,00-2.530,00 Euro brut.

Cerințe minime pentru ocuparea postului:

Limba germană minim B2,
Diploma absolvirii școlii de gastronomie,
Experiență în gastronomie minim 3 ani la servirea clientului în domeniul gastro-hotelier, din care minim un an în hoteluri de minim 4 stele. Cunoștințe de vinuri internaționale.

Atribuții:

În gastronomie, un șef de sală este de obicei responsabil pentru o stație întreagă din incinta restaurantului. El primește oaspeții, face recomandări și primește ordine. În cazul în care restaurantul respectiv nu are somelier propriu, Chef de Rang preia și această poziție și face recomandări pentru vin. Împreună cu Demi Chef de Rang și Commis de Rang, Chef de Rang așează tacâmurile, servind pâine, băuturi și mâncare la masă. În plus, filetarea, sculptura și flambarea fac parte din slujba sa.


MANAGER DE RESTAURANT
Salariul 2.900,00- 3.800,00 Euro brut

Cerințe minime pentru ocuparea postului:

Limba germană minim C1,
Diploma absolvirii școlii de gastronomie, mai ales în
gastronomia de lux, un manager de restaurant trebuie să fi finalizat cu succes un curs de antrenament ca specialist în hotel sau restaurant, precum și o școală de hotel sau de turism. În plus, este de așteptat ca un manager de restaurant să aibă mai mulți ani de experiență practică intr-o poziție manageriala. De asemenea, în ceea ce privește competențele lingvistice, managerul restaurantului ar trebui să cunoască puțin mai mult decât doar câteva cuvinte de engleză. Deasemenea managerul trebuie sa dețină o experiență în gastronomie de minim 5 ani în servirea clientului în domeniul gastro-hotelier, din care minim 3 ani în hotelărie și gastronomie de minim 4 stele. Și cunoștințele de somelerie internațională fac parte din atribuțiile sale.

Atribuții:

Managerul restaurantului este responsabil pentru funcționarea restaurantului. Sarcinile sale sunt foarte diverse și anume, de la conducerea, planificarea personalului, serviciul clienți și pâna la pregătirea ofertei culinare împreună cu bucătarul șef și sommelierul. Cu stilul său fermecător, managerul de restaurant se află în centrul atenției și este punctul de contact cu oaspeții. Chiar și atunci când se confruntă cu diverse conflicte, un manager de
restaurant trebuie să își păstreze întotdeauna calmul și să rezolve problemele rapid în conformitate cu etica restaurantului. În funcție de structura angajaților restaurantului, achizițiile, controlul calității și depozitarea corespunzătoare a produselor, reprezintă
deasemenea unele din competențele sale.

Posturile oferite de Medialjob sunt în resorturi de 3,4 și 5 stele sau restaurante din nordul și centrul Germaniei.

Contractul dumnevoastră de muncă în Germania

Majoritatea companiilor germane oferă un contract de muncă pe termen nelimitat cu o perioadă de probă de trei luni. Excepție o fac zonele turistice din domeniul gastro-hotelier unde se fac angajări pe sezon din martie până noiembrie.
Contractul de munca se semnează la venirea dumneavoastră, direct cu angajatorul german.

Actele necesare pentru angajare

Buletinul de identitate.
Diploma de absolvire a scolii de bucătar.
Pentru persoanele care au mai muncit pe teritoriul Germaniei este necesară prezentarea numărului de impozit (Steuernummer) și numărul de asigurare socială (Sozialversicherungsnummer )
Aceste numere de identificare sunt unice ce se primesc o data în viață fiind eliberate de ministerul finanțelor germane.

Programul de lucru

Se lucrează în schimburi de dimineață sau de după masă în funcție de angajator între 176 și 192 de ore pe lună.
Există posibilitatea efectuării de ore suplimentare.

Procedura de salarizare

Majoritatea angajatorilor germani efectuează statele de plată ale angajaților la firme externe de contabilitate unde se calculează și eliberează statul de plată individual.
Salariul se plătește întotdeauna între 01 și 12 ale luni, data exactă fiind diferită în funcție de angajator.
Salariul dumnevoastră se plătește odată pe lună, fiind plătit numai prin virament bancar.
Pentru plata salariului dumneavoastră este necesar se deschideți un cont în euro în Germania. Contul la bancă se poate deschide numai prin prezentarea actului dumneavoastră de identitate, împreună cu dovada de la primăria orașului unde figurați cu adresa din Germania.

Orele suplimentare și sporurile de salariu

Se plătesc cu o lună decalat. De exemplu orele suplimentare realizate în luna ianuarie se vor plăti o dată cu salariul încasat pentru luna februarie la începutul lunii martie. Deci salariul luat la începutul lunii februarie va fi reprezentat de munca realizată în luna ianuarie fără orele suplimentare, urmând ca la începutul lunii martie să se încaseze acele ore suplimentare din ianuarie.
Orele suplimentare se pot plăti extra sau se dă liber în funcție de câte ore aveți.
Vă rugăm să întrebați angajatorul german cum se procedează.


Cazarea dumneavoastră

Cazarea fiecărui angajat se asigură de către angajatorul german contra cost. O cameră de personal poate fi ocupată de una sau două persoane în funcție de angajator. Camerele variază între 160 € și 350 €.
La suma de 350 € sunt garsoniere single cu bucătărie și baie unică. Lumina căldura și alte costuri sunt incluse în preț.


Detaliile funcțiilor de bucătari

COMMIS DE CUISINE (BUCĂTAR TÂNĂR)
Salariul 1.620,00-1.850,00 Euro brut.

Cerințe minime pentru ocuparea postului:

Limba germană minim A1,
Experiență în gastronomie minim 3 luni în bucătărie,
Calificare de bucătar.

Atribuții:

Tot începutul este greu?Nu și pentru un Commis de Cuisine. Acest loc de muncă oferă defapt ocazia perfectă de a obține un „gust al bucătăriei’’și implicit o experiență in toate sectoarele bucătăriei. Tânărului bucătar i se oferă un post in cadrul bucătăriei, putând alege dintr-o gamă largă de diferite tipuri de pregătire a preparatelor pentru garnituri (Commis d’Entremétier), la sosuri (Commis de Saucier) si până la pregătirea și aranjarea produselor reci (Commis de Gardemanger).
El este deasemenea responsabil și pentru alte sarcini care i se atribuie în cadrul diferitelor sectoare din bucătărie.
Commis de Cuisine, deși trebuie să respecte și să execute sarcinile primite de la superiorii săi și anume: Chef de Partie (Bucătarul-șef de departament), Sous Chef (adjunctul bucătarului-șef) și Chef de Cuisine (Bucătarul-șef pe tot departamentul bucătăriei), totuși el își asumă deja și primele atribuții de conducere.
El își poate gestiona în mod independent postul repartizat în restaurantul sau bucătăria hotelului și poate să îi învețe deja pe elevii de la școlile de gastronomie care fac practică.
Bucătarul tânăr este foarte ocupat, printre altele el ajutând și la crearea de meniuri, precum și la efectuarea comenzilor de produse și la inventariere. În plus el este responsabil și pentru menținerea curățeniei în spațiul în care își desfășoară activitatea.

CHEF DE PARTIE / BUCĂTAR ȘEF DE DEPARTAMENT
Salariul 2.100,00-2.450,00 Euro brut.

Cerințe minime pentru ocuparea postului:

Limba germană minim A2,
Limba engleză A2,
Experiență in gastronomie minim 3 ani în bucătărie dintre care minim un an în restaurante de lux,
Diploma de bucătar, și experiență în bucătăria germană,austriacă sau elvețiană.

Atribuții:

Termenul Chef de Partie înseamnă bucătar-șef de departament. Acest post se găsește în principal în bucătăriile mai mari și ocupă locul trei în ierarhia bucătăriei, după Sous Chef (adjunctul bucătarului-șef) și Chef de Cuisine (Bucătarul-șef pe tot departamentul bucătăriei). Chef de Partie este responsabil atât pentru fluxul de lucru bine organizat în departamentul său din bucătărie, precum și pentru asigurarea și controlul calității, cum ar fi degustarea, controlul preparatelor și curățenia departamentului său. În plus, el este responsabil pentru pregătirea ucenicilor în bucătărie, precum și pentru gătitul mâncărurilor în timpul serviciului.
Sarcinile sale includ nu numai conducerea departamentului său, distribuția muncii și ordinea, precum și îngrijirea bunurilor sale. De asemenea el trebuie să se implice și în montajul meniului, ideile sale creative reprezentând un sprijin pentru bucătarul-șef și adjunctul lui.
Înainte de a concura pentru postul de Chef de Partie și a ocupa o poziție-cheie în sectorul bucătărie, bucătarul-șef de departament trece printr-o ucenicie de trei ani, acumulând o experiență relizată alături de un bucătar-șef în restaurante de lux. Odată ce ați acumulat o anumită experiență profesională și s-a dovedit că această poziție o stăpâniți atât culinar
cât și organizatoric, există șansa să concurați pentru postul Chef de Partie.
Cerințele pentru postul de Chef de Partie sunt :motivația, spiritul de echipă ,abilitatea organizatorică și de conducere,precum și entuziasmul.

SOUS CHEF / ADJUNCT BUCĂTAR ȘEF
Salariul 2.200,00-3.150,00 Euro brut.

Cerințe minime pentru ocuparea postului:

Diplomă de bucătar,
Limba germană minim B2,
Experiență în gastronomie minim 5 ani, din care minim 3 ani în restaurante de lux și minim un an în restaurante de lux vest europene,
Cunoștințe de igienă HACCP / Baza sistemului de management a igienei și siguranței alimentului.

Atribuții:

Cuvântul "sous" derivă din limba franceză și înseamnă "sub" în limba română. În ierarhia brigăzii de bucătărie, este al doilea post după bucătarul șef. Sous Chef este implicat la fel precum și bucătarul-șef în procesele administrative cum ar fi: efectuarea comenzilor de produse, achiziția lor precum și planificarea personalului. La fel și scrierea meniului și a rețetelor este făcută de adjunctul bucătar-șef împreună cu bucătarul-șef.
Cariera de Sous Chef începe de obicei după ce bucătarul a absolvit școala de 3 ani, a lucrat ca și Commis de Cuisine, apoi ca Chef de Partie, și și-a însușit o experiență vastă în domeniu.
Bineînțeles că nu numai calitățile superioare de gătit și o puternică viziune creativă sunt necesare pentru acest loc de muncă, ci și o serie întreagă de alte abilități, cum ar fi planificarea și organizarea personalului ,precum și achiziționarea produselor și mărfurilor necesare în bucătărie.

CHEF DE CUISINE
Salariul 2.970-3.900,00 Euro brut.

Cerințe minime pentru ocuparea postului:

Diplomă de bucătar,
Limba germană minim C1,
limba engleză conversațional,
Experiență în gastronomie minim 10 ani, din care minim 5 ani în restaurante de lux și minim 3 ani în restaurante de lux vest europene.
Certificat de igienă HACCP / Baza sistemului de management a igienei și siguranței alimentului.

Atribuții:

Bucătarul-șef administrează toată brigada de bucătărie, coordonează evenimentele din bucătărie și este responsabil pentru sarcinile administrative din fundal cum ar fi: comandă mărfurile, verifică produsele livrate, stabilește ce apare în meniu și întocmește cartea de meniuri. Sprijinul bucătarului-șef este Sous Chef care este adjunctul acestuia. Ca maestru în domeniul produselor alimentare și al băuturilor, bucătarul șef ,transmite cunoștințele sale mai departe subalternilor săi. Prin urmare, el este de asemenea responsabil pentru educarea tinerilor bucătari și stagiarilor.
Ca legătura supremă în ierarhia bucătăriei, Chef de Cuisine colaborează cu toate departamentele unui hotel sau restaurant pentru a asigura un flux regulat și continuu. El poate fi subordonat managerului F & B și directorului bucătăriei(în cazul unităților de catering care au mai multe bucătării subordonate).
Postul de Chef de Cuisine necesită pe lângă o experiență îndelungată în bucătărie,și capacitatea de a motiva angajații, de a delega competențele în mod corespunzător, de a deține talent organizatoric, de a se dedica muncii și de a dovedi o mare rezistență la stres.
Și nu în ultimul rând: pasiunea pentru slujbă. În cel mai bun caz un bucătar nu-și vede munca ca o profesie, ci ca o vocație.
Chef de Cuisine este responsabil pentru întregul areal al bucătăriei, de la producerea tuturor preparatelor și mâncărurilor dintr-o perspectivă de afaceri și igienă alimentară,la întregul proces de achiziționare a produselor și a utilităților, la supravegherea subordonaților cu privire la respectarea instrucțiunilor conținute în Regulamentul privind
igiena alimentelor și Legea privind protecția împotriva infecțiilor.
El sfătuiește și sprijină departamentul de vânzări în toate aspectele legate de alimente și gestionează departamentul său în conformitate cu liniile directoare ale companiei.

Posturile oferite sunt în centre de îngrijire bătrâni din regiunea de nord a Germaniei - Ostfriesland cu o capacitate între 40 și 90 de pacienți.
La locul de muncă trebuie să aveți un echipament de culoare albă (Pantofi albi închiși sau saboți, pantaloni albi, tricou alb ).
Majoritatea angajatorilor nu pun la dispoziție acest echipament.


Contractul dumnevoastră de muncă în Germania

Majoritatea companiilor germane oferă un contract de muncă pe termen nelimitat cu o perioada de proba de trei luni. Excepție fac zonele turistice din domeniul gastro-hotelier unde se fac angajări
pe sezon din luna martie pana in noiembrie.
Contractul de munca se semnează la venirea dumneavoastră, direct cu angajatorul german.


Actele necesare pentru angajare

Actul de identitate.
Diploma de absolvire a școlii de infirmier(doar dacă aveți nu este obligatgorie).
Pentru persoanele care au mai muncit pe teritoriul Germaniei este necesară  prezentarea numărului de impozit (Steuernummer) și numărul de asigurări sociale (Sozialversicherungsnummer).
Aceste numere de identificare sunt unice ce se primesc o dată în viață fiind eliberate de ministerul finanțelor germane.

Procedura de salarizare

Majoritatea angajatorilor germani efectuează ștatele de plată ale angajaților la firme de contabilitate externe, unde se calculează și eliberează ștatul de plată individual.
Salariul se plătește între 01 și 12 ale lunii, data exactă fiind diferită în funcție de angajator.
Salariul dumnevoastră se plătește o dată pe lună numai prin virament bancar.
Pentru plata salariului dumneavoastră este necesar să deschideți un cont în euro în Germania.
Contul la bancă se poate deschide numai prin prezentarea actului dumneavoastră de identitate, împreună cu dovada de la primăria orașului unde figurați cu adresa din Germania.

Programul de lucru
Se lucrează în schimburi de dimineață sau după amiază 38,5 ore pe săptămână.
Posibilitatea de a efectua ore suplimentare.

Orele suplimentare și sporurile de salariu

Se plătesc cu o lună decalat.
De exemplu orele suplimentare realizate în luna ianuarie se vor plăti imediat cu salariul încasat pentru luna februarie la începutul lunii martie, deci salariul luat la începutul lunii februarie va fi reprezentat de munca realizată în luna ianuarie fără orele suplimentare, urmând ca la începutul lunii martie să se încaseze acele ore suplimentare din ianuarie.

Cerințele postului

Responsabilități pentru îngrijirea curentă și supravegherea pacientului:

Identificarea problemelor de îngrijire curentă în funcţie de nevoi.
Stabilirea priorităţilor, elaborarea şi implementarea planului activităţilor de îngrijire ale pacientului conform rolului autonom şi delegat.
Asigură şi participă la îngrijiri generale pentru toaletă, schimbarea poziţiei în pat, dezbrăcarea şi îmbrăcarea, servirea la pat, schimbarea lenjeriei ori de cate ori este nevoie.
Monitorizarea, consemnarea şi raportarea valorilor funcţiilor vitale, vegetative ale pacientului (temperatura, puls, TA, respiraţie, diureza, scaun, vărsături, expectoraţie, greutate corporală, talie) în foaia de temperatură.
Supravegherea comportamentului pacientului.
Participarea la vizita și contravizita medicală notând recomandările făcute de către medic în caietul de vizită al secţiei/compartimentului cu privire la îngrijiri medicale.
Informarea medicului curant /medic de gardă despre modificarea stării pacientului ori de câte ori este nevoie.
Monitorizarea, consemnarea şi raportarea către medicul curant/de gardă, a apariţiei de manifestări patologice, reacţii secundare ale substanţei medicamentoase administrate.

Responsabilități pentru alimentația pacientului

Cunoaşte principiile generale ale hidratării şi alimentaţiei pacientului.
Cunoaşte obiectivele şi tipurile de regimuri dietetice.
Cunoaşte clasificarea regimurilor după compoziţie, consistenţă, temperatură, orar de administrare, acţiune asupra ph–ului, rezultate terapeutice şi reziduuri.
Cunoaşte necesarul alimentar şi instituie măsurile de ordin general pentru hidratare şi alimentare, conform indicaţiilor.
Cunoaşte orarul şi distribuirea meselor, a alimentelor, în funcţie de starea generală şi particulară a pacientului (alimentare artificială, pasivă, activă).
Efectuează bilanţul hidroelectrolitic.
Comunică modificările electrolitice medicului curant/medicului de gardă.
Educă pacientul şi familia în privinţa regimului alimentar prescris de medic (ex. restricţiile alimentare), obiectivele regimurilor dietetice si conduita alimentară.


Călătoria dumneavoastră la angajatorul german

Plecarea dumneavoastră din Romania se face pe cont propriu.
In cazul în care doriţi asistenţă pentru transport ne puteţi contacta.


Contractul dumnevoastră de muncă în Germania

Majoritatea companiilor germane oferă un contract de muncă pe termen nelimitat cu o perioada de proba de trei luni. Excepție fac zonele turistice din domeniul gastro-hotelier unde se fac angajări pe sezon din luna martie pana în noiembrie.
Contractul de muncă se semnează la venirea dumneavoastră, direct cu angajatorul german, iar salariul este tarifat conform codului muncii germane, în funcție de bransă și calificare.
Nu există nici o diferență salarială între angajații germani și străini.

Actele necesare pentru angajare

Actul de identitate.
Diploma de absolvire a școlii de specialitate în funcție de postul pe care doriți să îl ocupați(în original).
Pentru persoanele care au mai muncit pe teritoriul Germaniei este necesară  prezentarea numărului de impozit (Steuernummer) și numărul de asigurări sociale (Sozialversicherungsnummer).
Aceste numere de identificare sunt unice ce se primesc o dată în viață fiind eliberate de ministerul finanțelor germane.

Procedura de salarizare

Majoritatea angajatorilor germani efectuează ștatele de plată ale angajaților la firme de contabilitate externe, unde se calculează și eliberează ștatul de plată individual.
Salariul se plătește între 01 și 12 ale lunii, data exactă fiind diferită în funcție de angajator.

Plata salariilor lunare

Salariul dumnevoastră se plătește o dată pe lună numai prin virament bancar.
Pentru plata salariului dumneavoastră este necesar să deschideți un cont în euro în Germania.
Contul la bancă se poate deschide numai prin prezentarea actului dumneavoastră de identitate, împreună cu dovada de la primăria orașului unde figurați cu adresa din Germania.


Orele suplimentare și sporurile de salariu

Se plătesc cu o lună decalat.
De exemplu orele suplimentare realizate în luna ianuarie se vor plăti imediat cu salariul încasat pentru luna februarie la începutul lunii martie, deci salariul luat la începutul lunii februarie va fi reprezentat de munca realizată în luna ianuarie fără orele suplimentare, urmând ca la începutul lunii martie să se încaseze acele ore suplimentare din ianuarie.

Cazarea dumneavoastră

Cazarea fiecărui angajat se asigură de către angajatorul german contra cost. O cameră de personal poate fi ocupată de una sau două persoane în funcție de angajator. Camerele variază între 160 € și 350 €. La suma de 350 € sunt garsoniere single cu bucătărie și baie unică. Lumina căldura și alte costuri sunt incluse în preț.